خرید از سراسر دنیا


» بازار هدف – تعریف، مثال‌ها، استراتژی‌ها و تحلیل

بازار هدف – تعریف، مثال‌ها، استراتژی‌ها و تحلیل

TARGET MARKET

تقاضا برای محصول شما بستگی به نیازها، خواسته ها و تجملات مشتریان شما دارد. این نیازها، خواسته ها و تجملات برای بخش های مختلف مشتریان متفاوت است. به منظور سودآوری، همیشه توصیه می شود این مشتریان را بر اساس جمعیت شناسی، روانشناسی، جغرافیا و رفتارشان تقسیم بندی کنید و تمام یا بیشتر تلاش های بازاریابی خود را به سمت سودآورترین بخش هدایت کنید.


بازار هدف چیست؟

بازار هدف به یک بخش مصرف کننده خاص و کاملاً تعریف شده در بازار قابل خدمات کسب و کار اشاره دارد که کسب و کار می خواهد محصولات و خدمات خود را بفروشد و تلاش های بازاریابی خود را به سمت آن هدایت کند.

تعریف یک بازار هدف خاص فرآیند تصمیم گیری بازاریابی را آسان می کند زیرا بازاریابان با سودآورترین مجموعه مشتریان آشنا می شوند و بیشتر تلاش ها و منابع خود را برای جذب آنها به کار می گیرند.


چگونه بازار هدف خود را تعریف کنیم؟

رویکرد تفنگ ساچمه ای به ندرت جواب می دهد. با توجه به سطح فعلی رقابت و محدودیت منابع، نمی توان همه افراد در بازار را هدف قرار داد و منتظر ماند تا مردم محصول شما را دوست داشته باشند.

بازاریابی هدف، رقابت شرکت‌های کوچک با شرکت‌های بزرگ را آسان‌تر می‌کند، نوآوران برای برهم زدن بازار، و استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌ها را برای برتری نسبت به رقبای خود آسان‌تر می‌کند.

برای تعریف بازار هدف برای کسب و کار خود می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.


  • بازار را تقسیم بندی کنید: بازار قابل خدمات کسب و کار خود را بر اساس جمعیت شناسی، جغرافیایی، روانشناختی و الگوهای رفتاری آن ها تقسیم بندی کنید.
  • USP خود را شناسایی کنید: پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند. به همین دلیل است که مشتریان محصول شما را بر دیگران ترجیح می دهند.
  • پایگاه مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید: اگر قبلاً در تجارت هستید، بهترین راه برای تعریف بازار هدف خود جمع آوری داده های مشتری و تجزیه و تحلیل آن است.
  • پایگاه مشتری رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید: پایگاه مشتری رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید: چه کسانی را از طریق تلاش های بازاریابی خود هدف قرار می دهند؟آنها محصولات خود را کجا می فروشند؟شما می توانید یک بازار هدف مشابه را انتخاب کنید یا یک بخش کمی متفاوت را انتخاب کنید.
  • Release An MVP: انتشار MVP یک روش عالی برای تایید مفروضات شما در مورد بازار هدف است. این حداقل ترین و در عین حال قابل دوام ترین محصول است که برای چند مشتری هدف عرضه می شود تا هرچه بیشتر بازخورد دریافت کند.

نمونه های بازار هدف

تعیین بازار هدف برای کسب و کار شما یک گام اساسی برای ماندگاری است. تلاش برای فروش همبرگر به گیاهخواران تنها منجر به اتلاف وقت، تلاش و پول و تصویر ضعیف برند می شود.

غول های صنعت بر بازار تسلط دارند زیرا موفق می شوند محصول و خدمات مناسب را به فرد مناسب ارائه دهند. در اینجا چند نمونه از بازار هدف آورده شده است:


بازار هدف فیس بوک

بازار هدف فیس بوک همراه با این شرکت تکامل یافته است. بنیان‌گذاران، دانشجویان کالج ایالات متحده را در سال‌های ابتدایی آن مورد هدف قرار دادند، که می‌توان آن را در عرشه زمین آن نیز مشاهده کرد.

facebook target market

فیس بوک اکنون بازار هدف خود را گسترش داده است و خود را به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی که بیشتر توسط تلفن همراه میانسال (25 تا 34 سال) با استفاده از بزرگسالان در 157 کشور استفاده می شود، قرار داده است.


بازار هدف اسنپ چت

بیش از 178 میلیون کاربر زیر 25 سال (18 تا 24 سال) که بیشتر آنها هنوز در دبیرستان و دانشگاه و ترجیحاً خانم هستند، بازار هدف اسنپ چت را تشکیل می دهند.


بازار هدف مک دونالد

مک دونالد دانشجویان، کارمندان و متخصصان گروه سنی 8 تا 45 سال را هدف قرار می دهد که متعلق به گروه های کم درآمد و متوسط هستند و شخصیتی راحت و بی دقت دارند.


تحلیل بازار هدف

تحلیل بازار هدف از خودتان شروع می شود. شما باید روی 5 وات مشتریان بالقوه خود تمرکز کنید تا سودمندترین بازار هدف را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.


  • چه کسی: با سؤال از خود در مورد اینکه چه کسی محصول شما را می‌خرد، شروع کنید. آیا آنها کودکان، نوجوانان، هزاره‌ها یا بچه‌های بزرگ هستند؟نر هستند یا ماده؟آیا آنها با کلاس خدماتی هستند یا خوداشتغالی؟درآمد سالانه آنها چقدر است؟
  • چه: در حال حاضر چه نوع محصولات و خدماتی را می خرند و چه انتظاری از آن دارند؟آیا محصول شما با نیازهای آنها مطابقت دارد؟
  • چه زمانی: چه زمانی محصول را می خرند؟روزانه است یا به ندرت؟چه زمانی از محصول استفاده می کنند؟
  • کجا: کجا زندگی می کنند؟کجا از محصول استفاده می کنند؟
  • چرا: آیا آنها آن را به دلیل نیاز آنها می خرند یا برای آنها یک محصول لوکس است؟

پس از تجزیه و تحلیل، می توانید بخش سودآور را از بخش های غیر سودده متمایز کنید. هنگامی که بازار را تقسیم کردید، در صورتی که دارای ویژگی های زیر باشد، بخش بازار مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.


  • Big Enough: آیا بخش بازار به اندازه کافی بزرگ است که در حال و آینده برای شما سود ایجاد کند؟
  • هنوز در حال رشد است: یک بازار بزرگ امروز می تواند فردا یک بازار مرده باشد. همیشه قبل از حرکت به سمت جلو و انتخاب بخش به عنوان بازار هدف، آمار رشد را تجزیه و تحلیل کنید.
  • تعداد زیادی از رقبا: داشتن برخی از رقبا ممکن است برای شرکت شما مفید باشد. اما داشتن یک بازار پر از بازیکنان مستقر موجود ، بازار خوبی نیست تا زمانی که یک محصول فوق العاده خوب داشته باشید تا خود را متفاوت قرار دهید.
  • محصول شما می تواند نیاز/خواسته/لوکس خود را برآورده کند: آیا محصول شما برای برآورده کردن نیازهای مشتریان هدف شما تمام آنچه را که لازم است؟

استراتژی های بازار هدف

یک بازاریاب می تواند یک بازار واحد یا بسیاری از بازارها را انتخاب کند تا تلاش های خود را هدف قرار دهد. استراتژی های بازار هدف بسته به تعداد بازارهای هدف را می توان به سه نوع تقسیم کرد.


بازاریابی چندگانه

بازاریابی چندگانه به عمل هدف قرار دادن بیش از یک بخش بازار اشاره دارد. برخی از شرکت ها محصول یکسان را با بخش های مختلف متفاوت بازاریابی می کنند ، در حالی که برخی خطوط مختلف محصول را برای تهیه بخش های مختلف بازار تولید می کنند.

به عنوان مثال ، فروش قطعات خودرو به تولید کنندگان خودرو و سایر محصولات نهایی به کاربر نهایی یک استراتژی بازاریابی چندگانه است.


بازاریابی متمرکز

بازاریابی متمرکز به عمل هدایت هر تلاش بازاریابی به یک بخش واحد از بازار اشاره دارد. به عنوان مثال ، فروش قطعات خودرو فقط به تولید کنندگان خودرو یک استراتژی بازاریابی متمرکز است.


ریزه کاری

MicroTargeting یک استراتژی هدفمند نسبتاً جدید است که شامل انزوا در بازارها و جمع آوری هرچه بیشتر داده ها برای هدف قرار دادن آنها به روشی شخصی است. این استراتژی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.


بازار هدف در مقابل مخاطبان هدف

بازار هدف و مخاطبان هدف اصطلاحات مشابهی هستند که برای نشان دادن بخش های بازار که تجارت می خواهد به آنها هدف قرار گیرد استفاده می شود ، اما هر دو اصطلاح پیامدهای عملی متفاوتی دارند.

در حالی که Target Market به یک بخش مصرف کننده خاص و تعریف شده در بازار قابل استفاده در تجارت اشاره دارد که تجارت می خواهد محصولات و خدمات خود را بفروشد و تلاش های بازاریابی خود را به آن هدایت کند ، مخاطب هدف یک اصطلاح باریک تر است و به خاص و خوب اشاره داردبخش تعریف شده با هدف تبلیغات محصول.


ادامه دهید ، به ما بگویید چه فکر می کنید!

آیا چیزی را از دست دادیم؟بیا دیگه! در بخش نظرات در مورد این مقاله در مورد این مقاله در مورد بازار هدف به ما بگویید.

یک مشاور راه اندازی ، بازاریاب دیجیتال ، مسافر و Philomath. Aashish با بیش از 20 راه اندازی کار کرده است و با موفقیت به آنها کمک کرده است ، جمع آوری پول و موفقیت داشته باشند. هنگام کار نکردن ، او را می توان پیاده روی ، کمپینگ و ستاره دار پیدا کرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده